We organiseren regelmatig boeiende activiteiten met een hart voor Mindfulness.
Hieronder vind je alle details.
Schrijf je in op de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

cadzand_edited

Mindfulness Retraite met Edel Maex

Vrijdag 13 september tot zondag 15 september 2024
Cadzandië, Cadzand

In deze retraite, geleid door Edel Maex, nemen we tijd.
We werken met een afwisseling van geleide meditaties, stille meditatie en loopmeditatie in de natuur. De nadruk ligt op een milde open aandacht en een houding van goodwill en mededogen.

Deze retraite is bedoeld voor mensen die al enige ervaring hebben met meditatie of mindfulness.

steven-kamenar-MMJx78V7xS8-unsplash_edited

Shinrin Yoku: Bosbaden in Ravels

Zaterdag 28 september 2024 van 09.00 uur tot 13.00 uur
Boswachtershuisje, Ravels

Samen met Ariane Van Duytekom trekken we voor deze workshop de bossen van Ravels in. Door middel van oefeningen gaan we op zoek naar de oude band tussen onszelf en de andere natuur.

Tijdens het bosbaden gebruiken we ons lichaam bewuster en ontwikkelen we een nieuwe manier om de dingen te zien, te voelen, te ruiken, te ervaren; met al onze zintuigen gaan we op zoek naar de schoonheid in eenvoudige dingen.

Foto_Wolk_final

Stille meditatiedag

Zaterdag 26 oktober 2024 van 9.00 uur tot 17.15 uur
Hof Zevenbergen, Ranst

Alleen mediteren is niet altijd even makkelijk. Vaak komt het er gewoon niet van. Er zijn nog zoveel andere dingen te doen. Een groep kan je ondersteunen om even te stoppen, te ademen, te kijken. Samen Mindfulness beoefenen versterkt het gevoel van verbondenheid, met jezelf, met de ander en met de wereld. Het kan helpen om je meditatiepraktijk te verdiepen.

Met een kleine groep brengen we de dag door in stilte. We kijken met milde open aandacht naar wat zich aandient.

TinnekeBeeckman

Najaarsontmoeting:

MIndfulness en ‘Ken jezelf
In gesprek met Tinneke Beeckman

Zaterdag 9 november 2024 van 14.00 uur tot 17.00 uur
Zaal Couvreur, Leuven

Mindfulnessvereniging nodigt je uit voor een boeiende namiddag in Leuven. Met mindfulness als centraal onderwerp gaan we in gesprek met filosofe Tinneke Beeckman.

Wat is de connectie tussen mindfulness en de thema’s uit haar boek ‘Ken Jezelf’?

Foto_Wolk_final

Stille meditatiedag

Zaterdag 21 december 2024 van 9.00 uur tot 17.15 uur
Hof Zevenbergen, Ranst

Start vandaag jouw lidmaatschap

Deelname aan de maandelijkse online workshops is gratis voor leden.
Je kan lid worden van deze groeiende organisatie door jouw bijdrage te storten van 50 euro.
Een sociaal tarief is bespreekbaar, neem hiervoor contact op met ons.

Het lidmaatschap loopt 12 maanden vanaf ontvangst van jouw betaling.

Word nu LID