Veelgestelde vragen

FAQ

Veelgestelde vragen over onze voorwaarden

Op deze pagina vind je antwoorden op de meest gestelde vragen over onze voorwaarden. Heb je een vraag die hier niet bij staat? Neem gerust contact met ons op via info@mindfulnessvereniging.be. Voor de volledige juridische tekst, zie onze algemene voorwaarden.

Wat krijg ik met een lidmaatschap?

Met een lidmaatschap van Mindfulnessvereniging krijg je:

  • Gratis toegang tot alle online webinars
  • Korting op het jaarlijkse symposium en het najaarsevent, verdiepingsdagen, trainingen, retraites en meerdaagse activiteiten


Hoe lang is mijn lidmaatschap geldig?

Je lidmaatschap is geldig voor 12 maanden vanaf de datum van aankoop. Er is een automatische verlenging mogelijk.


Kan ik mijn lidmaatschap annuleren?

Een lidmaatschap kan na 12 maanden stopgezet worden. Tijdens de periode van 12 maanden kan een lidmaatschap niet worden geannuleerd of terugbetaald. Dit is omdat je direct na betaling toegang krijgt tot diensten en voordelen. Uitzonderingen zijn alleen mogelijk bij een administratieve fout van onze kant of wanneer het lidmaatschap nog niet is geactiveerd.

Automatische melding: enkele weken voor het vervallen van je lidmaatschap ontvang je een bericht met de vraag of je je lidmaatschap wilt verlengen. Je kunt dan zelf kiezen om te verlengen of je lidmaatschap te laten aflopen.

Kan ik mijn inschrijving voor een webinar annuleren?

Ja, zonder kosten tot 24 uur voor het webinar door ons op de hoogte te brengen via het mailadres info@mindfulnessvereniging.be. Voor leden zijn onze webinars gratis.


Wat als ik een ééndaagse fysieke activiteit niet kan bijwonen?

Voor alle ééndaagse fysieke activiteiten (zoals verdiepingsdagen, trainingen, symposia, ontmoetingsmomenten, najaarsevent, ...) gelden de volgende annulatievoorwaarden:

  • Tot 14 dagen voor de activiteit: volledige terugbetaling
  • Tussen 14 en 7 dagen: 50% terugbetaling
  • Minder dan 7 dagen: geen terugbetaling

Tip: Je mag altijd zelf een vervanger zoeken en sturen, zonder extra kosten. Je kan ook je inschrijving verplaatsen naar een volgende activiteit. Meld dit wel tijdig via info@mindfulnessvereniging.be met de gegevens van de vervanger of nieuwe datum. 


Hoe zit het met annulaties voor retraites en meerdaagse activiteiten?

Voor retraites en meerdaagse activiteiten gelden langere annulatieperiodes:

  • Tot 3 maanden voor de activiteit: volledige terugbetaling minus €25 administratiekosten
  • Tussen 3 maanden en 1 maand: 50% terugbetaling
  • Minder dan 1 maand: geen terugbetaling

Tip: Je mag altijd zelf een vervanger zoeken en sturen, zonder extra kosten. Je kan ook je inschrijving verplaatsen naar een volgende activiteit. Meld dit wel tijdig via info@mindfulnessvereniging.be met de gegevens van de vervanger of nieuwe datum. 


Geldt ziekte als overmacht?

Nee, ziekte van de deelnemer geldt niet als overmacht. De normale annulatievoorwaarden blijven van toepassing. Je kunt wel altijd een vervanger sturen.

Wat gebeurt er indien wij als Mindfulnessvereniging een activiteit annuleren?

Als wij een activiteit moeten annuleren (bijvoorbeeld wegens te weinig inschrijvingen of overmacht):

  • Bij webinars: volledige terugbetaling voor iedereen

Bij verdiepingsdagen/trainingen/retraites: je krijgt de keuze tussen volledige terugbetaling of deelname op een nieuwe datum

Heb ik recht op een sociaal tarief?

Ja, als je een verhoogde tegemoetkoming (VT) hebt via je mutualiteit. Dit moet je kunnen aantonen met een attest.


Hoeveel korting krijg ik met het sociaal tarief?

  • Gratis lidmaatschap

En je krijgt 50% korting op:

  • Verdiepingsdagen en trainingen
  • Retraites (alleen op onze eigen inschrijvingsprijs)


Waarom krijg ik geen 50% korting op alle kosten van een retraite?

Bij retraites in externe locaties zijn er vaak verplichte catering- en verblijfskosten. Deze kosten worden rechtstreeks door de locatie bepaald en kunnen wij niet subsidiëren. Je krijgt wel 50% korting op onze eigen inschrijvingsprijs.


Hoe kan ik het sociaal tarief aanvragen?

Een aanvraag voor sociaal tarief doe je door een email te sturen naar info@mindfulnessvereniging.be. Je dient dan een geldig bewijs van je verhoogde tegemoetkoming te tonen (bijvoorbeeld een kleefbriefje van je mutualiteit).

Hoe kan ik betalen?

Je kunt online betalen via:

  • Bancontact
  • iDeal
  • Kredietkaart


Wanneer moet ik betalen?

Je inschrijving is pas definitief na betaling. Zonder betaling wordt je plaats niet gegarandeerd.


Wat als mijn betaling niet lukt?

Als de betaling niet doorgaat, neem dan contact met ons op via info@mindfulnessvereniging.be. We helpen je graag verder.

Ontvang ik een factuur?

Ja, je ontvangt automatisch een factuur na je inschrijving. Deze wordt toegestuurd naar het e-mailadres dat je bij de inschrijving hebt opgegeven. Check ook je spam-map als je de factuur niet ziet.

Is mijn inschrijving bindend?

Ja, zodra je de bevestigingsmail ontvangt, is je inschrijving bindend. Let dus goed op de annulatievoorwaarden als je toch niet kunt deelnemen.


Hoe weet ik of mijn inschrijving is gelukt?

Je ontvangt direct een automatische bevestigingsmail na je inschrijving. Check ook je spam-map als je deze niet ziet.


Kan een activiteit worden geannuleerd wegens te weinig deelnemers?

Ja, dat kan. In dat geval krijg je de keuze tussen volledige terugbetaling of deelname op een nieuwe datum.

Welke gedragsregels gelden tijdens activiteiten?

We vragen van alle deelnemers:

  • Respectvolle omgang met elkaar
  • Discretie van wat in de groep gedeeld wordt
  • Zorg voor materiaal en ruimtes
  • Het opvolgen van instructies van trainers


Wat gebeurt er bij storend gedrag?

Bij storend, grensoverschrijdend of onveilig gedrag kunnen we een deelnemer uitsluiten van (verdere) deelname, zonder recht op terugbetaling.


Mogen er foto's gemaakt worden tijdens activiteiten?

Wij maken soms niet-gerichte sfeerfoto's voor promotionele doeleinden. Wil je hier niet op? Meld het gerust, dan verwijderen we je. Deelnemers mogen zelf geen opnames maken zonder voorafgaandelijke toestemming.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?

We behandelen je gegevens volgens ons privacybeleid en de GDPR-wetgeving. We delen nooit informatie met derden, behalve wanneer wettelijk verplicht. Meer info vind je in ons privacybeleid op de website.


Kan ik mijn gegevens inzien of laten verwijderen?

Ja, je hebt recht op inzage, correctie en verwijdering van je gegevens. Neem contact met ons op via info@mindfulnessvereniging.be.

Geen probleem! Neem contact met ons op via:
E-mail: info@mindfulnessvereniging.be

We helpen je graag verder!