Stille meditatiedag

Met een kleine groep brengen we de dag door in stilte.
We kijken met milde open aandacht naar wat zich aandient.

Verveling, warmte, blijdschap, vermoeidheid, opwinding, honger, verwondering, verdriet, rust, jeuk, vreugde, geluid, twijfel, aanraking, ontspanning, afleiding, trots, boosheid, afkeer, amusement, genot, frustratie, bezorgdheid, verwarring, spijt, plannen, hoop, kalmte, …

We richten onze aandacht op de steeds veranderende stroom gedachten en sensaties, zonder er iets uit te pikken of weg te duwen. We heten alles welkom met dezelfde vriendelijke aandacht, zonder voorkeuren of afkeer.

Gedachten, gevoelens en sensaties komen op en verdwijnen. Wanneer we ons laten meeslepen, merken we dit op en brengen we onze aandacht weer terug; open voor het volgende moment. Zonder te weten, zonder oordelen, zonder doel, maar met een mateloze mildheid … Telkens weer opnieuw.

Het klinkt eenvoudig en dat is het ook. Maar wie al eens heeft gemediteerd, weet hoe moeilijk onze geest het ons kan maken. Gesteund door de groep laten we ons dragen door de stilte en kijken we naar wat er is.

Praktisch

Zaterdag 21 december 2024
9.00 tot 17.15 uur
Hof Zevenbergen, Kasteeldreef 22, 2520 Ranst

Wat doen we?
Na de ontvangst en een korte introductie worden we stil.
Zittend mediteren wordt afgewisseld met korte wandelmeditaties. Als het weer het toelaat, maken we enkele langere wandelmeditaties. Ook de pauzes en de lunch brengen we door in stilte.

Voor wie?
Iedereen is welkom.
Voor je eigen comfort is het goed als je wat ervaring hebt met mediteren in stilte, maar het is geen noodzaak.

Wat heb je nodig?
Er zijn stoelen en matjes aanwezig. Breng je eigen kussen of bankje en eventueel een dekentje mee.
Draag comfortabele kleren en schoenen waarmee je in het bos kan wandelen.

Prijs
€ 45 - leden Mindfulnessvereniging
€ 55 - niet-leden
Water, koffie, thee en een vegetarische lunch zijn inbegrepen in de prijs.

Vragen
De stille meditatiedag wordt begeleid door Kristof Vermeiren.
Je kan met je vragen bij hem terecht: vermeirenkristof@telenet.be